Documentenchecklist

Afhankelijk van uw inkomenssituatie heeft u verschillende documenten nodig om uw inschrijving volledig te maken. De meeste documenten zijn noodzakelijk om te bepalen of de woning binnen uw budget past. Om teleurstelling te voorkomen, kunt u met de huurprijscalculator uitrekenen of een woning past bij uw persoonlijke situatie.

Zit uw woning erbij? Begin dan alvast met het verzamelen van de documenten. De documenten worden pas gevraagd op het moment dat er een woning voorlopig aan u is toegewezen, maar het is fijn als u ze dan al digitaal heeft verzameld. Onderaan deze pagina kunt u de documentenchecklist downloaden die past bij uw inkomenssituatie. Deze checklist is bedoeld als hulpmiddel bij het verzamelen van de benodigde documenten. De documenten die gevraagd worden tijdens het digitale inschrijfproces zijn echter afhankelijk van uw persoonlijke situatie en kunnen daardoor afwijken van de checklist.

Meteen aan de slag? Lees eerst nog even de onderstaande aandachtspunten!

Geldigheid

Sommige documenten mogen niet ouder zijn dan 3 maanden op het moment van indienen. Of er wordt gevraagd naar de meest recente documenten. Houd hier rekening mee bij het aanvragen en uploaden van uw documenten.

Identiteitsfraude

Zorg ervoor dat uw BSN en pasfoto niet zichtbaar zijn op de documenten die u uploadt. Deze kunt u doorstrepen of u kunt de KopieID app van de Rijksoverheid gebruiken. Dit helpt om identiteitsfraude te voorkomen. Documenten waarop het BSN zichtbaar is kunnen wij niet verwerken.

Uploaden

Zorg ervoor dat u alle documenten in uw persoonlijke klantdossier uploadt. Dit is een veilige omgeving waarin u zelf uw gegevens en documenten kunt beheren. Documenten die per e-mail worden aangeleverd kunnen niet verwerkt worden en zullen direct worden verwijderd.